Pagina's

8 okt 2013

Koninkpaarden Oostvaardersplassen

Vandaag voor het eerst de Oostvaardersplassen bezocht. Slechts een heel klein stuk van de 5600 ha. Maar je moet ergens beginnen. Ga zeker terug maar dan beter voorbereid; waar wat is.

Konikpaarden zijn goed vertegenwoordig in het gedeelte waar we gelopen hebben. Gestart bij het bezoekerscentrum aan de Knardijk en het "groene pad" gevolgd langs de diverse observatiehutten.

De konik is van oorsprong een in Polen en Wit-Rusland in het wild of halfwild gehouden paardenras dat klein van stuk is. In Nederland werden konikpaarden voor het eerst in 1981 geïntroduceerd.





2 opmerkingen:

  1. Hoi Peter
    mooie serie foto's van die paarden in de ovp.
    groetjes Herman.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Peter,
    Fijn dat je de fotografie weer hebt opgepakt en ook bent overgestapt naar Blogspot, waar veel "oud punters" te vinden zijn.
    Erg leuk weer eens wat van jou te horen en zien. Deze serie spreekt mij enorm aan. Hoop zelf ooit ook nog eens daar te gaan fotograferen.
    Prachtig zoals je de paarden in beeld hent gebracht.
    Zelf doe ik de overwegend veel portretwerk, veel shoots op locatie. Erg leuk om te doen, maar wel tijdrovend in het nawerk. Aan het gewone fotowerk kom ik vaak niet meer toe, wat ik wel jammer vindt. Voor mijn portretjes heb ik ook weer een aparte site:
    www.face2face-portrets.blogspot.nl. Fijne zondag, groetjes, Truus

    BeantwoordenVerwijderen