Pagina's

10 okt 2013

Herfst en Vliegenzwammen in de Kaapse Bossen

De Kaapse Bossen bij Doorn is een mooi gebied om een dag door heen te struinen. In alle jaargetijden maar in de herfst heeft het in mijn beleving altijd net een beetje meer. Die kleur en die geur.....

Soms zie je later pas wat je er als bonus op de foto bij hebt gekregen. Deze 'de-daad-doende' vliegen bijvoorbeeld. Onverstoorbaar hoorde ze de klikken van mijn camera aan....



Een rijtje Vliegenzwammen, een stukje van het pad. Het was vandaag een mooie dag dus de zonnestralen drongen door de bladeren heen, zo krijg je een leuk schouwspel van een rijtje huisjes.


En dan de bekende 'rood-met-witte-stippen bolletjes. De kabouterhuisjes. Soms zie je ze maar sporadisch of zijn ze al half opgevreten. Maar in dit bos stonden ze letterlijk en figuurlijk bij bosjes. Je struikelde er bijna over. Een kleine bloemlezing van deze tot de verbeelding sprekende paddestoelen:






1 opmerking:

  1. Wat zijn het toch vrolijk gekleurde paddenstoelen, die vliegen zwammen, ik vind het wel jammer dat ze altijd zo in de hoge begroeiing staan, zodat ik ze nooit echt mooi kan fotograferen (laag standpunt, vage achtergrond).
    De Kaapse bossen, ben er wel eens geweest in het vroege voorjaar, maar zo te zien moet ik er toch ook in de herfst weer eens heen.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen